מדוע צריך מאמרים בחיי היום-יום למטרת קידום אתרים ובכלל
כמעט אין אדם בוגר כיום שלא נתקל מדי יום או מדי שבוע במאמר מסוג כלשהו. מאמרים היום נמצאים בלא מעט תחומים, החל מהתחום האקדמי בו אנו כתלמידי תיכון או סטודנטים באוניברסיטה נדרשים לכתוב מאמר אקדמי המתבסס על מחקר בנושא מסוים ועד למאמרים בעיתון וכמובן מאמרים באינטרנט. בכל תחום בו אנו נתקלים במאמרים יש חוקים שונים לכתיבת מאמר, לצורך במאמר ולתפקיד אותו הוא ממלא.
במאמרים בתחום האקדמי בניגוד למאמרים שיווקיים או מאמרים לצרכי קידום אתרים, יש כללים יותר ברורים ובמקרים רבים מאמר אקדמי צריך לכלול הוכחות וממצאים של מחקר, ביבליוגרפיה עליה הסתמך המאמר ותוצאות של שאלונים או סקרים שנערכו טרם כתיבת המאמר. כתיבת מאמר אקדמי בין אם בעברית או אנגלית כוללת חוקים ברורים על מנת שהמאמר יהיה מקובל על כל המוסדות האקדמיים המוכרים.
בתחום אתרי האינטרנט מאמרים משמשים ככלי לקידום אתרים. במקרים רבים המאמר נועד לשווק מוצר מסוים או לפרס שירות מסוים ובמקרים אחרים תפקידו של המאמר למשוך אל האתר קוראים ולהשאיר אותם באתר על מנת שישתמשו בשירותים שמציע האתר או שיחזרו אל האתר בעתיד. למרות ההבדלים בין סוגי מאמרים שונים יש כמה כללים שחלים על כל סוג של מאמר והכלל הראשון הוא מקוריות. מאמר חייב להיות מקורי, לא מועתק או משוכתב.
על מנת שמאמר יהיה מקורי חשוב לעשות מחקר וזה נכון לגבי כל סוג של מאמר, בין אם אקדמי או מאמר לצורכי שיווק באינטרנט. כאשר כותבים כתבה או מאמר לאתר חשוב לקרוא כמה שיותר חומר בנושא ורק אז להרכיב מאמר חדש משלכם. לאחר קריאת החומר וביצוע המחקר חשוב להחליט האם מעוניינים להעביר במאמר נקודה ספציפית, רעיון מרכזי, או האם חשוב לנו לסקור נושא כללי שיעבור על מספר נקודות עניין.
בין אם בוחרים בהעברת רעיון מרכזי או מעבר על מספר נקודות, חשוב לשמור על פסקאות קצרות שיכללו משפטים קולעים. קורא שמגיע לאתר מצפה לקבל את המידע אותו המאמר אמור לתת לו מבלי להתאמץ ולחפש. מומלץ לנסות ולפתוח כל פסקה במשפט שיעזור לקרוא להתמצא במאמר ולהגיע במהרה למידע אותו הוא מחפש. מאמר אינפורמטיבי שיעניק לקורא את מה שהוא חיפש, יגרום לקורא להשתמש בשירותיו של האתר ולחזור אל האתר בעתיד.
המאמר הוא סוג מסוים של תקשורת עם הקוראים ולכן חשוב להבין מיהם הקוראים בהתאם לסוג המאמר, בין אם בתחום החינוך, תרבות, נשים, בריאות, פסיכולוגיה ועוד. במקרים מסוימים יהיה נכון יותר לכתוב מאמר רגיש ואולי משעשע ובמקרים אחרים אין מקום לבדיחות או ציניות וחשוב להעביר נוסח מקצועי. קורא אשר ירגיש כי הלך הרוח של המאמר אינו תואם את הנושא, יחוש כי לא מדובר במאמר רציני וימשיך הלאה. המפתח הוא להיכנס אל הראש של הקוראים ולנסות להבין מה הם מצפים לקבל מהמאמר.